2009-07-29 | 10:43:42

Malmö

Tjenare, allt bra med er? med mig är allt toppen. I går var jag på öckerö med mamsen och kollade i lite mysiga affärer.  Vi  åt lunch på ett jättemysigt kafe vid hamnen men när jag vände ryggen åt maten så var en jäkla fiskmås där och käka upp min mat!!

Vi hittade inte så mycket på öckerö så vi drog in till stan igen, så det slutade med att jag kom hem med några kassar ändå. Sedan har jag varit och fixat mina ögonbryn nu, käde att det var dags att låta ett proffs forma brynen. Visst blev det snyggt men tyvärr ine riktigt den form jag tänkt mig.

I dag ska jag iallafall till malmö och träffa Ellen som jag lärde känna på språkresan. Hon är nog den goaste occh roligaste människa jag träffat så det här kommer definitivt bli några härliga dagar i malmö!

Ni får ha det så  bra så länge, puss!

2009-07-27 | 11:05:39

insperation

fotografi: camilla Akrans

2009-07-26 | 19:04:03

Today I'm wearing this

2009-07-25 | 17:34:50

Outnet.com

Tiered lace dress by Marchesa  Layered ruffle dress  by Marchesa

outnet.com säljs märkeskläder (som inte blev sålda på net-a-porter) ut billigt. Det går att fynda riktigt fina grejer men trots att det är 50% så måsta min plånbok feta till sig rejält innan jag ska ha råd med dessa 30 000 kronors klänningarna från Marchesa..

2009-07-25 | 12:16:27

CHANEL N°5

2009-07-21 | 22:20:09

STHLM

Nu ska jag äntligen vara ledig lite från jobbet så i morgon åker jag till Stockholm! kul va? Vi ska hälsa på mina kusiner, det var en evighet sen sist så det ska bli riktigt kul at träffa dom igen. Vi ska nog shoppa lite också, perfekt nu när alla höstkläder kommit in i butikerna. Ni får ha en jättebra kväll, för nu ska jag packa!

puss!

2009-07-20 | 22:02:20

väSKOR

Jag har blivigt kär i den här väskan från Christian Louboutin. Designen, materialet, färgen.. ja allt är supersnyggt! Och hur gulligt är det inte med skorna uppe på väskan?

Christian Louboutin Mount Street bag

skor-converse

2009-07-18 | 19:01:36

Blairs blus

I ett avsnitt av gossip girl hade Blair på sig en helt fantastisk volangblus med öppen rygg. Jag kollade upp var den var ifrån, Den var från Bill Blass och går att köpa på Net-A-porter. Däremot så var den inte särskilt snäll mot plånboken kostade $ 1990!! synd för denna hade jag köpt uan tvekan om den varit billigare, riktigt snygg!

2009-07-17 | 10:04:00

Hejsan,ledsen för min dåliga uppdatering. Jag sommarjobbar ju nu varranan dag och så fort jag då är ledig så vill jag ut med båten eller hitta på nåt annat kul! tyvärr har bloggen fått ta den smällen. Under veckan som gått så har jag jobbat, åkt vattenskidor, börjat övningköra osv. Det gick skitbra att övningköra klarade kopplingen och allt på första försöket *stolt*

I dag ska vi ut med båten till öarna det är redan varmt ute så det kommer bli härligt!

Ha det så bra så länge puss!

2009-07-12 | 08:31:42

Summer land

2009-07-10 | 17:13:43

språkresan!

Nu tänkte jag att jag skulle skriva om språkresan. Det började med att vi flög ett gäng från Göteborg till Paris där vi träffade resten av människorna vi skulle umgås med de närmaste tre veckorna. I paris besökte vi Disneyland åkte en guidad tur då vi fick se massa sevärdigheter såsom moulain rouge, triumfbågen osv. vi besökte också Eifeltornet, jag pussade det! Sedan käkade vi middag på hard rock cafe och jag måste säga att det är mycket bättre i Göteborg! Vi sov på et hotell i Paris i två nätter därefter åkte vi buss hela natten till Jersey. Jersey är en ö i den Engelska kanalen, ön är Engelsk även om den egentligen ligger närmare Frankrike.

PåJersey möttes vi av våra värd familjer jag och Sofia hamnade i världens gulligaste familj. De hade en dotter som var 17 så det var jättekul och de hade v ärldens finaste och snällaste hund, Pfeffer en svart labrador.

Under resan har jag själklart träffat massa underbara människor, som jag redan saknar!!

På förmiddagarna hade vi engelska lektioner, som ärligt talat var helt värdelösa. Om ni åker på språkresa så ska ni välja att åka med en internationell grupp så ni får prata mycket engelska istället för lektionerna har jag inte lärt mig något på. Efter "skolan" hade vi olika aktiviteter inplanerade De aboslut roligaste aktiviteterna var jetskii och absaiiling. Jet skiin var helt galet, jag, sofia och ellen delade en och vi satt bara och skrattade och skrek under hela tiden! Absaiiling gjorde vi från ett 27 meter högt bergsstup, man tar sig ner för bergväggen istället för uppför genom at gå och hoppa, det var sjukt kul och en riktigt häftig upplevelse!

På kvällarna så hängde vi oftast på stranden och sedan käkade vi nattmat på donken innan det var dags att ta en taxi hem. Vi träffade massa härliga människor från Jersey också men självklart fyra dagar innan det var dags att åka hem så vi hann inte umgås så mycke som vi hade velat.

Det har varit en jäkligt rolig resa i alla fall! Och jag längtar efter att träffa alla till hösten igen!

2009-07-09 | 22:07:33

klockrent

givenchybackstage

2009-07-08 | 19:53:12

Home in Sweden!

Hej allihopa, nu är jag hemma i Svergie igen!

Det är så otroligt skönt att vara hemma igen men jag saknar redan Jersey och framförallt alla härliga människor jag reste med! I dag har jag käkat svenska jordgubbar, choklad från Jersey och solat på altanen hela dagen!, härligt! Jag ska fortsätta att bara slappa i kväll, så får jag skriva om hela resan senare!